vlucht

11 juni 2018 - Luanda, Angola

VLUCHT

Na op tijd opgestegen te zijn ging direct - drie rijen achter ons -de alarminstallatie van een baby af...kregen we ook niet meer uit!!!  Gelukkig zijn het gebler ergens boven Engeland, waar we overheen moesten omdat de Fransen weer eens staakten, kwijtgeraakt. Ik heb niet gecheckt of het kind nog aan boord was of dat een gefrustreerde passagier heeft ingegrepen.

Hoe dan ook: door de strapatsen van de Fransen kwamen we een half uur te laat in Luanda aan waar na drieëntwintig checks tot overmaat van ramp ook nog eens bleek dat we een passagier kwijt waren (volgens de Angolese autoriteiten dan). En nee, het was de baby niet.

Wie het wel was bleef in nevelen gehuld want gevonden is ie niet.Verkeerd geteld misschien zei de juffrouw...
...maar hé Welkom in Afrika waar 1 + 1 best 1 of 11 kan zijn...en het spreekwoord Westerlingen hebben een horloge maar wij hebben de tijd bij vlagen tot een echte levenskunst verheven is.

Toen ik de euvele moed had een paar fotos vanaf de vliegtuigdeur te nemen - je mag nl  het vliegtuig niet uit in Angola- werd ik direct teruggefloten...strictly enzo forbidden! vanwege militaire geheimen (?) Welke geheimen dat dan zijn kan niemand vertellen...wel werd gemeld dat het land nog lichtelijk bezaaid ligt met landmijnen en dat toerisme daarom nog geen goed idee is ...

Hoe dan ook: inmiddels weer in de lucht en nog één half uurtje naar Windhoek waar we , als het goed is, na de douaneplichplegingen, worden opgepikt en direct naar de luipaard en leeuwenopvang gaan....