Ozzieland deel 4

29 mei 2019 - Palm Cove, Australië

dag tig, tig en tig

De outback dus.

Het grote uitgestrekte weidse rode niets waar de natuurlijke omstandigheden zo extreem zijn dat geen mens er kan en wil wonen.

Hier en daar prachtige naakte rotsformaties

plukjes lage struiken en boompjes

drooggevallen rivierbeddingen

zoutmeren

geen mens of dier te zien

max 47 graden - min -5  (wij zijn/waren er eind herfst dus een stuk gematigder: 25 graden en plm 5 s nachts)

En in dat grote rode niets hebben we dus drie dagen rondgereden in een 4-wheel drive bus van basic kampeerplek naar basic kampeerplek, met onderweg stops voor kortere en langere wandelingen en klimpartijen naar steeds weer bijzondere uitkijkpunten.

Wel steeds met het vliegennet paraat anders is het geen doen.

Dit alles onder leiding van gids Guy, a real ozzie...no worries mate die 3 dagen en nachten lang gekleed ging in hetzelfde kloffie dat ie al 6 weken aanhad, uiteraard op stijl afgemaakt met een leren hoed en afgetrapte laarzen.

Naast ons had ie 4 Amerikanen, 2 Zwitsers, 4 Duitsers, 2 Chinezen, 1 singalees, 1 Israëliër, 2 ozzies en een stagiair bij zich. (leeftijd tussen 19 en 63(!) jaar)

Voorwaar een select gezelschap dat ie elke ochtend om 0500 (nog stikdonker) wakker maakte met  Here comes the sun (Beatles) op standje 10.

Nee, dat liedje vergeten we nooit meer.

De hele trip was onvergetelijk.

de reisdag gisteren  (Alice Springs - Uluru - Cairns), die trouwens prachtige bonusplaatjes opleverde van die outback, maar nu vanuit de lucht, bracht ons in het tropische Palm Cove (vlakbij Cairns)

Best een grote overgang van het grote droge niets naar de groene vochtige wereld van de tropen.

Vandaag wasjes gedaan en een beetje rondgelummeld in dit plaatsje.

Morgen het regenwoud in...

1. Aly:
    29 mei 2019
    Goedemorgen P En P
    Dan maar vroeg op pad , maar dan heb je (zie) je ook wat....gaaff dames !!
    Op naar het volgende....(beetje jaloers ben ik wel op jullie ) 💥
  2. Talytha:
    29 mei 2019
    Heel bijzonder ook de foto waarop Ineke heel ontspannen lachend naar gigaspin kijkt...