dag 4: in de Bollywood film: Van Delhi naar Jaipur

10 december 2019 - Jaipur, India

Zo...ons vanochtend weer enthousiast in de verkeerschaos gestort richting Jaipur

Niet nadat de hele hofhouding zich weer gepresenteerd had en we kennis mochten maken met de directeur van dit reizende circus mister Safeeri Hague himself.

Direct na deze feestelijke ceremonie on the road again met onze nwste bff de oudste én beste chauffeur allertijden mister Laksmi.

Nou, het was wel weer feest onderweg. Zie de plaatjes. De hele dierentuin heeft opnieuw acte de presence gegeven.

Ook hebben we een snelcursus in 3 delen Hindoeïsme gehad: er zijn 3 oppergoden die hetzelfde doen als die ene van ons. Wij zijn dus op dat gebied wat efficiënter. Ook is ons het één en ander uit de doeken gedaan over Karma: je moet dus zeker elke dag één goed ding doen anders bereik je het Nirvana never nooit. Een banaan kopen voor een aap is al genoeg. 10 Rupees geven aan een verslaafde straatdame is daarentegen gewoon stom. (dat bleken wij dus gedaan te hebben - daarom nu maar 4 bananen gekocht, zet meer zoden aan de dijk).

Uiteindelijk in ons hotel hier beland waarna we direct een shot met een heilige koe hebben gemaakt. Binnen is binnen en die koe stond zo'n beetje voor de deur. Het hotel zag er van buiten uit als de nachtopvang voor de genoemde verslaafde straatdame maar bleek achter de monsterlijke façade een geweldig plekje te zijn. Met tuin én wijnbar. Wat wil een oud meisje nog meer.

Morgen sightseeing in dit Jaipur.

Namaste!

Oh ja...we hebben een zingende moskee naast de deur dus een wekker is gelukkig niet nodig.

1. Aly:
    10 december 2019
    Mooiii .....volgens ons doen ze veel aan grafetty.
  2. Paulien van de worp:
    ja..maar wel met waterverf
  3. Aly:
    Oké , goed voor het milieu 🤔😘
  4. Paulien van de worp:
    10 december 2019
    zeker.. en de tuks hier zijn voor een deel al electrisch...net als het cremeren..
  5. Christiaan:
    Mooie foto’s! Kus