dag 2 van Newcastle naar Arisaig

4 september 2018 - Arisaig, Verenigd Koninkrijk

Zo...de boot met al haar luxe overleefd!

We waren niet alleen maar deelden het nietige scheepje met busladingen ( JAJA ook de failliete OAD was van het partijtje) senioren óf junioren from all over Europe. Denen en Duitsers waren iets of wat oververtegenwoordigd.

Een tusseniets zoals bijv. een gewoon gezin met jonge kinderen zat er gewoon niet bij.

Wel nog een kudde grijze, zeg maar iets forsere, Duitsers op motoren. Waarschijnlijk mannen en vrouwen, maar ik zag het verschil niet.

Zelfs niet toen ze bij de douane hun helmet af moesten zetten...

We mochten ook weer bijna als eerste de boot af dus ik ben nu wel in to het luxe pakketje.

Ondertussen -  met een zonnetje (!) -  onderweg naar Arisaig, ongeveer 6 uur rijden langs en door beroemde en beruchte Hollywood- oftewel filmlocaties.

Zoals bijvoorbeeld de Pass of Glencoe...(Brave Heart , met Mel  Gibson als heuse schotse clans-aanvoerder die alles en iedereen in de schotse stewpot hakt), uiteraard het Harry Potter kasteel en HPtreintje, de talloze diep melancholische politieseries die heel Schotland en de eilanden profileren als één grote poel van dood, ellende en verderf maar dan wel in een  prachtig desolaat landschap...en last but not least de feel good film Local Hero (aanrader! : oliemij.wil boren bij/in Schots dorpje maar dat kan natúúrlijk niet) met prachtige muziek van Mark Knopfler.

Die laatste film is opgenomen in Arisaig, onze eindbestemming voor vandaag.

Cirkeltje weer rond...

Zonnetje schijnt steeds uitbundiger dus het wordt nog een prachtige dag vandaag.

Ondertussen al 3x een mailtje gehad van het Arisaig hotel of ik er toch ajb rekening mee wil houden dat het in hun restaurant stervensdruk is tijdens dinner...dus dat ik toch heel echt NU moet reserveeen willen we vanavond nog iets te eten krijgen.

Wie daar dan in ....naam allemaal komen eten (filmopnames zijn al lang afgelopen) of dat ze maar 1 schaap hebben geslacht of maar twee tafels en 4 stoelen hebben  ? Ik weet het niet maar ik heb maar gereserveerd voor 7 uur dan gaan we het wel beleven...

1. Aly:
    4 september 2018
    Ja ja die kudde grijze postduiven hebben (de meeste) geld en tijd.
    Mooie films in je gedachte afgespeeld1🤭hoop voor jullie dat er nog wat van het schaap is overgebleven🤯
  2. Paulien van de worp:
    gelukkig wel....brood en boter ;-(
  3. Christiaan:
    Goed bezig daar. Njoy!
  4. Barend:
    5 september 2018
    volgens mij zit je straks alleen in de eetzaal
  5. Talytha:
    5 september 2018
    Ook prachtig decor voor allerlei moord- en doodslagfilms en series, maar dat terzijde...
    Hoop dat je de Haggis weer overleefd hebt. Gewoon wegspoelen met whisky heb ik gehoord.