Kabalebo II

31 oktober 2022 - Kabalebo, Suriname

Kabalebo had nog een groot kado voor ons in petto! Na ons laatste vaartripje wilden we ons af laten zetten bij de river cabins (3 huisjes op palen aan de rivier. Was ik de vorige dag ook al heen gewandeld en dat was een prachtig plekje...15 minuten lopen van de main Lodge).

Deze keer wilden ze ons daar wel afzetten maar mochten we onder geen beding alleen terug lopen. Jammer...want ja, met 5 man/vrouw op een strandje is toch wat anders dan met z'n tweeën. Maar goed, aan hun besluit viel niet,te tornen dus iedereen uit de boot. Net allemaal geïnstalleerd komt er ineens,op zijn dode/levende gemakje, een puma uit het bos wandelen. Ziet ons en denkt: "Sjips, rare twee-poters op mijn terrein" Hij had duidelijk geen zin om even kennis te komen maken dus liep met hoog geheven staart rustig de jungle weer in. Behalve I. en de bootsman, gingen de gids, Andre de ? en ik,gewapend met de Samsing, achter die puma aan.  Stil,stil,stil!  Blijkt Poemie gewoon een omtrekkende beweging te maken en pal voor mrs. I en de bootsman rustig weer uit het bos te komen om verder richting rivier te gaan. Geweldig! Ik kon nog net het tipje van de prachtige staart met de Samsung vangen. We begrepen ineens waarom we niet alleen terug mochten lopen want,zoals één van de heren zei: "Zo'n puma heeft misschien ook wel eens zin in een wit stukje vlees" (ook al is het oud en taai 😉).

Een betere afsluiter van ons verblijf in de Surinaamse jungle hadden we ons niet kunnen wensen.

1. Dini Schimmel:
    31 oktober 2022
    Een goed reis terug en weer welkom in vertrouwde omgeving.✈👄🖐
    groetjes uit wello
  2. Marjan.:
    31 oktober 2022
    Jeetje wat een mazzel, ook al staat hij niet op beeld, dit zullen jullie nooit vergeten lijkt me!
    Goede reis terug
  3. Marjan.:
    31 oktober 2022
    Ruud: verwacht ik toch minstens een foto van de staart (van de puma). Zie ik die van een hagedis! Weet je zeker dat….
  4. Talytha:
    31 oktober 2022
    Wat een bonus!! Een puma. Ik hoop dat ze er zuinig op zijn.
  5. Christien:
    1 november 2022
    Tje wat spannend Paulien. Gelukkig verlaten jullie weer levend de jungle.